Allmänna villkor

Vebb AB med organisationsnummer: 559305-3449 (leverantören) tillhandahåller digital tjänster via kmakoll.se i form av tillgång till vår data och annan relevant information för de flesta typer av företag. Tjänsterna säljs i abonnemangs form på årsbasis eller i form av konsulttjänster som baseras på tidsåtgång eller överenskommen paketering. Vid abonnemang får användaren tillgång till tjänsterna genom inloggning via hemsidan. Dessa villkor gäller för antingen abonnemang eller konsulttjänster och utgör en del av avtalet mellan parterna.

Allmänt

Vebb AB tillhandahåller via kmakoll.se digitala tjänster i form av data och modifiering av data (digitala tjänsten). Tjänsten säljs genom att kunden tecknar ett abonnemangsavtal med leverantören. Genom att teckna ett sådant avtal kommer kunden få tillgång till informationen i tjänsten och ha möjlighet att jobba med data i sin profil och forma den och följa upp med hjälp av funktioner i tjänsten. Tillgång är begränsat till en användare och skulle fler användare krävas framgår det i avtalet beroende på vilken form av abonnemang som tecknas. Konsulttjänster som säljs i komplement till tjänsten sker genom överenskommelse.

Avtalstid

Avtalet löper i 12 månader från och med avtalsstart och förnyas ett år i taget om inte annat är överenskommet och formulerat i avtalet. Läs om uppsägning i punkt nio (9).

Avgift

Avgiften för tjänsten faktureras årsvis i förskott. Det vill säga att faktura utgår i samband med avtalstecknande och ska betalas enligt betalningsvillkor. Avgiften kan komma att ändras inför nästkommande period. Ändring kan ske med upp till fem (5) % utan att leverantören behöver kommunicera detta. Om ändring ska ske över fem (5)% behöver detta kommuniceras via mail minst tre (3) månader innan ny avtalsperiod. Konsulttjänster faktureras enligt gällande prislista och överenskommelse, det framgår tydligt för kunden vilket pris per timma som är överenskommet. Konsulttjänster faktureras efter utförande.

Betalningsvillkor och ränta

Faktura utfärdas till kunden 30 dagar innan betalningstidens förfallodag, fakturan skickas till överenskommen mailadress för kunden. Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt lagen om dröjsmålsränta.

Leverans

Leverans sker genom att kunden kan logga in med överenskommet Microsoft ID eller Google ID. När avtalsunderlaget är signerat av båda parter får kunden sitt konto godkänt inom 48 timmar.

Ångerrätt

Då ingående av avtal intygar att ångerrätt ej är applicerbar med tanke på att det handlar om en digital tjänst är det ej aktuellt. Men skulle det vara fallet att ni vill säga upp inom kort tid kontakta oss på info@kmakoll.se så ska vi se vad vi kan hjälpa till med.

Underhåll och Uppdateringar

Leverantören har rätt att underhålla och förändra tjänsten och funktioner i tjänsten.

Överlåtelse

Tjänsten får inte överlåtas utan skriftligt medgivande från leverantören. Skicka förfrågan om överlåtelse till info@kmakoll.se.

Uppsägning av Tjänsten

Uppsägning ska ske senast 90 dagar innan ny period. Detta ska ske skriftligt till info@kmakoll.se. a. Om kunden försätts i konkurs, ställer in betalningar, vid likvidation osv. b. Om kunden inte betalar förfallen faktura efter det att påminnelse har skickats. c. Om kunden använder tjänsten av andra ändamål än enligt överenskommelse. d. Om kunden laddar ner information för annat än eget bruk.

Personlig information

Person- och företagsuppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy och cookiepolicy. Genom att ingå i avtal med leverantören godkänner kunden även dessa som del av avtalet.

Ansvarsbegränsning

Leverantören ansvarar inte för förlust av data och garanterar inte heller att tjänsterna kommer utföras felfritt eller att alla fel kommer korrigeras i tjänsterna eller att tjänsterna kommer uppfylla kundens krav eller förväntningar. Detta förutsätter att kunden ansvarar för att ladda ner viktig information på regelbunden basis för att det inte ska skapa problem för kunden. Leverantören gör backup av information kvartalsvis vilken kan återfås mot betalning, detta uppdrag baseras på gällande prislista för konsulttjänster. Informationen på kmakoll.se hålls uppdaterad av leverantören på regelbunden basis. Leverantören frånskriver sig ansvar för de eventuella skador eller eventuella bötesbelopp som kunden åtar sig på grund av att informationen inte är uppdaterad. Leverantörens ansvar för förlust är oavsett orsak alltid begränsad till den summa som betalats till leverantören av kunden under det år som förlusten eller skadan uppstod.

Upphovsrätt och Licensiering

Innehållet på kmakoll.se och de programvaror och databaser som kunden får tillgång till via tjänsten är begränsad till användande för kunden. Informationen ska betraktas som leverantörens egendom. Kunden får inte sprida informationen till eller använda informationen på ett otillåtet sätt. Till exempel att ge tillgång till fler användare än avtalat, publicera innehållet på andra sätt. Kunden får inte göra informationen tillgänglig eller nedladdningsbar på annat sätt. Om det är oklart om detta kommer inträffa rekommenderas att ni kontaktar leverantören snarast via info@kmakoll.se.

Force Majeure

Både leverantör och kund är befriade från ansvar för avtalsbrott orsakade av omständigheter utanför parternas kontroll.

Kundtjänst

Leverantören tillhandahåller kundtjänst och support mellan 10 och 15 på vardagar. Första kontakt sker via mail till info@kmakoll.se. Vid behov leder detta till ett digitalt möte eller telefonsamtal vid behov. Detta avser i huvudsak felanmälan eller tekniska problem med tjänsten. Avser det rådgivning eller rekommendationer tillkommer eventuellt ett konsultarvode baserat på vad som är avtalat och ingår i tjänsten.

Övrigt

Om avtalet och dessa villkor skiljer sig ska avtalet prioriteras.

Lag och Tvist

Villkor skall tolkas och tillämpas enligt svensk materiell rätt. Tvist som uppstår med anledning av detta ska avgöras genom allmän domstol i Göteborgs tingsrätt.